Livet med højt stofskifte

Livet med højt stofskifte kan være udfordrende og kan kræve forskellig behandling. Der findes forskellige forløb, og det opleves meget varierende.

Vi har samlet nogle af disse historier, hvor helt almindelige mennesker fortæller om deres oplevelse med en stofskiftesygdom. Nogle har vi som videoer, andre er lige til at læse. Fælles for dem alle er, at de har haft lyst og mod til at dele deres historie i håbet om, at du ikke føler dig alene med denne sygdom.

God læselyst.

Betina har både en stofskiftesygdom og knogleskørhed. Det tilpasser hun sine hverdagsaktiviteter – og sin medicin – efter. Læs hendes historie her.

Thue svedte hele tiden på trods af en god kondition. Læs hans historie her.

Josephine fik konstateret højt stofskifte, da hun var ung, og var meget igennem, før hun fik den rigtige behandling. I dag har hun det godt og er velbehandlet. Læs hendes historie her.

Lena har Graves’ sygdom og Graves’ øjensygdom. Hun har været igennem flere operationer for sin øjensygdom. Læs hendes historie her.

Ida Marie har fortalt sin historie om livet med højt stofskifte i en video, som du kan se nedenfor.

Når du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig e-mails, accepterer du samtidig vores persondatapolitik, som du kan læse mere om på vores hjemmeside under: PERSONDATA.