Livet med et barn med en stofskiftesygdom

Det kan være en udfordring at have et barn med en stofskiftesygdom. Heldigvis fortæller de fleste forældre, at deres barn levet en velfungerende liv med sygdommen.

Vi har samlet et par historier fortalt af nu voksne om, hvordan de har oplevet deres liv med en stofskiftesygdom. Vi vil altid gerne have flere, så hvis du eller dit barn har lyst til at fortælle jeres historie, kan vi kontaktes på info@stofskifteforeningen.dk

Josephine fik konstateret højt stofskifte, mens hun var teenager. Efter et langt og kompliceret forløb har hun i dag lavt stofskifte. Læs hendes historie her

Jesper er født uden skjoldbruskkirtel i 1968, hvor man ikke havde hælprøven. Der gik syv uger, før han fik diagnosen. Læs hans historie her.

Hold dig opdateret

Stofskifteforeningens e-nyhedsbrev giver dig indsigt i forskning, behandling og et godt liv med stofskiftesygdomme. Du får e-nyhedsbrevet cirka hver anden måned.

Bekræft dit samtykke:

Når du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig e-mails, accepterer du samtidig vores persondatapolitik, som du kan læse mere om på vores hjemmeside under: PERSONDATA.