Om Stofskifteforeningen

Stofskifteforeningen er Danmarks ældste forening for patienter med sygdom i skjoldbruskkirtlen.
Foreningen arbejder for, at alle patienter skal leve godt med deres stofskiftesygdom. Det kræver kendskab, viden og rådgivning.

Større kendskab

Stofskifteforeningen har siden foreningens start lagt stor vægt på oplysningsarbejde. Vi tror på, at vi ved at udbrede kendskabet til stofskiftesygdomme kan bidrage til, at flere patienter får en diagnose tidligere. Med tidlig diagnose oplever patienterne mindre sygefravær og større livskvalitet, hvilket i sidste ende også er til gavn for det danske samfund.

Saglig viden

Vi tror på kvalitet i patientinformation. Derfor samarbejder Stofskifteforeningen med speciallæger, så patienter og medlemmer bliver opdateret, når der er dokumenteret nyt inden for behandlingen af stofskiftesygdomme. Ved at støtte målrettet forskning arbejder vi også aktivt for at udfylde nogle af de videnshuller, der i dag findes inden for stofskiftesygdomme.

Modtag nyheder fra Stofskifteforeningen

Sig ja til nyheder på mail – og du vil få nyt om arbejdet foreningen udfører, stofskiftesygdomme, råd og vejledning til at få et bedre liv med sygdommen samt andre relaterede emner. Du kan forvente at modtage e-mails fra os ca. seks gange om året.

Stofskifteforeningen
Blekinge Boulevard 2