Professor Steen Bonnema modtager 40.000 kr til forskning

Professor Steen Bonnema, Odense Universitetshospital, har via Stofskifteforeningen modtaget 40.000 kr. til yderligere forskning i udvikling af en målemetode, så stofskiftepatienter selv kan måle hjemme ligesom diabetikere måler blodsukker i dag.  Det er et meget spændende forskningsprojekt, som Steen Bonnema har modtaget støtte til udtaler Stofskifteforeningens formand Julie Lund.

Det overordnede formål er at undersøge, og der er en sammenhængen mellem patientens oplevede livskvalitet og hormonniveauerne. Der er brug for ”patientnær” måling, og derfor forskes der i udvikling af en sådan måling. Forskningen sker i samarbejde med DTU. En sådan målemetode vil muliggøre hyppige og systematiske målinger af hormonniveauerne, og det vil give nye muligheder for kliniske studier.

Steen Bonnema kan du møde til vores medlemskonference den 21. marts 2020, hvor han holder oplæg om den nyeste forskning.

Vidste du

At Stofskifteforeningen siden 2002 har formidlet mere end 1,1 mio kr. til forskning i stofskiftesygdomme