Samarbejde på tværs af landegrænser

Igen i år var der mange deltagere til det årlige møde i Thyroid Federation International (TFI), der denne gang blev holdt i Budapest. Der var deltagere fra Danmark, Sverige, Canada, USA, Tyskland, Holland, Frankrig, Kroatien, Rusland, Spanien, Italien og Finland. Fra Danmark deltog Stofskifteforeningens formand Julie Lund.

TFI er en verdensomspændende paraplyorganisation, som arbejder for  bedre vilkår for patienter i hele verden. Et af fokusområderne er at skaffe flere medlemslande til TFI, så flere patienter i verden kan få hjælp.

Der arbejdes især på at få nye medlemmer fra lande som ikke har samme mulighed for uddannelse som vi har i EU. TFI har allerede fået nye medlemmer fra Ghana og Nigeria, og flere interesserede har henvendt sig. Der er nu 30 medlemmer af TFI og foreningen vokser.

TFI er også med til at præge forskningen, og foreningen deltager i et stort studie, som skal undersøge livskvaliteten af patienter med stofskiftesygdomme. Foreningen har også fokus på sjældne sygdomme, bla. findes en sjælden mutation, som kan medføre stofskiftesygdom eller ekstra udfordringer på grund sygdomme i biskjoldbruskkirtlerne. TFI vil gerne hjælpe med at give disse en stemme også.

TFI har 25-års jubilæum i 2020 og vil i den forbindelse prøve at skabe større opmærksomhed om organisationen med henblik på at kunne hjælpe endnu flere patienter i verden.

Hvis du vil vide mere om TFI og vores arbejde kan du besøge deres hjemmeside eller facebookside.

Når du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig e-mails, accepterer du samtidig vores persondatapolitik, som du kan læse mere om på vores hjemmeside under: PERSON DATA.

Bliv medlem og lev bedre med din stofskiftesygdom

Som medlem af Stofskifteforeningen gør du livet bedre både for dig selv og for de 250.000 andre danskere, som har en stofskiftesygdom. Bliv medlem i dag.

For bare 250 kr. om året får du medlemsbladet ”Stof” fire gange årligt og løbende nyhedsbreve om seneste forskning, behandling og patienthistorier. Du kan også benytte dig af vores gratis telefonrådgivning og deltage i informationsmøder.

Samtidig er du med til at støtte Stofskifteforeningens arbejde for, at patienter får en hurtig diagnose og de bedst mulige vilkår for at leve et godt liv med en stofskiftesygdom.