Folkemødet på Bornholm nærmer sig, og Stofskifteforeningen skal med igen i år. Sidste år fik Bente Julie Lassere SundhedsParlamentets pris som Årets Ildsjæl. Denne gang er Stofskifteforeningens nye formand Julie Lund inviteret til at deltage i Patientrådet, som sundheds-konsulenter fra rådgivningsfirmaet effector står bag. Julie Lund skal fortælle om livet som patient med en stofskiftesygdom, ligesom hun også er repræsentant for foreningen. Sammen med repræsentanter fra to andre foreninger for patienter med kroniske sygdomme, Gigtforeningen og Scleroseforeningen, får Julie Lund mulighed for at bruge sin egen historie til at stille spørgsmål og konkrete forslag til tre sundhedspolitikere, som deltager i Patientrådet.

Læs og se fotos her fra dengang Bente Julie Lasserre blev Årets Ildsjæl.