World Thyroid Day og International Thyroid Week nærmer sig. World Thyroid Day markeres den 25. maj verden over, og International Thyroid Week begynder den 25. maj og varer til den 31. maj. Bag initiativet står Thyroid Federation International (TFI), en verdensomspændende interesseorganisation for stofskifteforeninger, som Stofskifteforeningen er med. TFIs formand Ashok Bhaseen fortæller om tankerne bag World Thyroid Day og International Thyroid Week i en pressemeddelelse, som du kan læse på TFI hjemmeside

Når Stofskifteforeningen følger op og markerer dagen og ugen, skyldes det, at der stadig er meget at gøre, og at der især skal gøres mere for at alle kan få en tidlig diagnose og få den rigtige behandling.

I år er temaet for World Thyroid Day og International Thyroid Week “Stofskiftesygdommens mange ansigter”. Fire af de mange ansigter kan I møde på Stofskifteforeningens hjemmeside i den kommende uge. Her vil fire stofskiftepatienter nemlig fortælle deres historie i en lille video. Vi håber, I kan lide dem – og måske også genkende jer selv i deres beretning.