DrugStars 2019-06-24T09:23:31+00:00

Støt os helt gratis ved hjælp af medicin-app

Vi er i Stofskifteforeningen stolte af vort nyindgåede samarbejde med folkene bag DrugStars – et samarbejde til gavn for både den enkelte patient og vores patientforening som helhed.

Hvad er DrugStars?

DrugStars er en let anvendelig app, hvorigennem du gratis kan donere penge til patientforeninger som os selv. Det eneste du skal gøre er, at tage din medicin som ordineret og indimellem bedømme din behandling.

Hvordan gør jeg?

Når du har hentet appen starter du med at indtaste den medicin, du tager. DrugStars appen indeholder al medicin tilgængeligt i Danmark (smertestillende, P-piller, vitaminer osv.). DrugStars-appen vil herefter minde dig om, hver gang det er tid til at tage din medicin. Dette er der såmænd mange andre apps, der kan, forskellen på dem og DrugStars kommer her:

Når du har taget din medicin, klikker du på pilleikonet på din skærm, og du vil modtage din belønning i form af stjerner. Når du har tjent 50 stjerner, kan du donere dem til en af patientforeningerne i appen heriblandt Stofskifteforeningen. DrugStars forvandler ‘stjernerne’ til rigtige penge, og det er altså 100 % op til dig, om du vil donere til vores patientforening eller en af de mere end 60 andre patientforeninger, som DrugStars samarbejder med. En anden måde at tjene stjerner på er at lave en bedømmelse af din medicin, dette tager kun få minutter. Udover at du herved får endnu flere stjerner at donere, så giver dette dig også mulighed for at følge med i, hvordan din behandling går. Dine bedømmelser arkiveres nemlig, og du kan derfor til hver en tid se udviklingen i din behandling på en letlæselig graf.

Dine erfaringer kan hjælpe patienter i hele verden

Dine løbende bedømmelser af din medicin gør ikke kun en forskel for dig selv. Disse data deles desuden med producenterne af din medicin (anonymt selvfølgelig!), så de kan lære lidt og forbedre medicinen til glæde for alle.

Ingen grund til bekymring

DrugStars dækker donationere med penge fra egen lomme, private fonde og distribution af anonymiserede og aggregerede data til deres kommercielle partnere. Disse virksomheder ønsker at forstå medicinbrugeres erfaringer med henblik på at forbedre deres produkter. DrugStars er fuldt engageret i databeskyttelse og beskyttelse af personlige oplysninger. Formålet er, at denne indsigt anvendes til gavn for den enkelte patient såvel som det bredere patientsamfund.

Sammen kan vi gøre en enorm forskel

I skrivende stund har DrugStars mere end 160.000 brugere, der donerer til velgørenhed i hele verden, og der kommer nye brugere til hver eneste dag – nye DrugStars. Vi håber meget, at du også vil anvende DrugStars I forbindelse med dit medicinforbrug. Du kan hente appen helt gratis der, hvor du normalt henter dine apps.