Stofskifteforeningen vokser – og vi søger en konsulent

Vil du være med til at sikre, at alle med en stofskiftesygdom får tilstrækkelig støtte og viden til, at de kan leve et godt liv? Og kan du tiltrække nye medlemmer og skaffe flere midler til foreningens aktiviteter?

Stofskifteforeningen startede i 2018 en professionalisering af foreningen, hvilket blandt andet betød, at vi etablerede sekretariat i Handicaporganisationernes Hus i Tåstrup og siden da har haft øget tilgang af medlemmer. Vi søger nu den person, der sammen med den frivillige bestyrelse og sekretariatets administrationsmedarbejdere kan sige ja til ovenstående – og samtidig er den ildsjæl, der kan være med til at udvikle og professionalisere Stofskifteforeningen yderligere.

Om stillingen

Foreningen drives i dag af engagerede frivillige sammen med sekretariatet, der ud over dig består af en deltidsansat administrationsmedarbejder og en studentermedarbejder. Desuden har Stofskifteforeningen fået midler til et stort projekt, der skal sætte fokus på lavt stofskifte og resultere i en digital platform med viden og inspiration til et godt liv med stofskiftesygdomme. Projektet løber de næste par år og har tilknyttet tre deltidsmedarbejdere, der regelmæssigt kommer i huset.

Fokus for den nye konsulent vil være at udvikle og lede foreningen. Desuden skal du være med til at sikre de aktiviteter og den kommunikation, der giver flere medlemmer – samt at skabe et større økonomisk råderum gennem fundraising.

Du refererer til bestyrelsen, der består af ni personer. I bestyrelsen har vi fordelt opgaver med kommunikation, økonomi etc. mellem os. Til hverdag vil der primært være sparring med formand/kassereren.

Om opgaverne

• Deltage i budget- og strategifastlæggelse samt planlægning sammen med bestyrelsen
  • Styre sekretariatet, så deadlines og samarbejdsaftaler overholdes
  • Søge faste puljer og skrive fondsansøgninger, hvor målet er at skaffe midler til medlemsaktiviteter samt oplysning til stofskiftepatienter og deres pårørende
  • Samarbejde med en stor kontaktflade af eksterne samarbejdspartnere
  • Styre og delvis udarbejde kommunikationen sammen med frivillige, projektmedarbejdere og eksterne konsulenter
  • Udarbejde kampagner for mere synlighed og flere medlemmer
  • Bidrage til udviklingen af medlemstilbud og den løbende medlemspleje

Om Stofskifteforeningen

Stofskifteforeningen er Danmarks ældste forening for patienter med sygdom i skjoldbruskkirtlen, og vi fejrer 25-års fødselsdag i år.

Foreningen arbejder for at alle patienter skal leve godt med deres stofskiftesygdom. Vi ønsker hurtig diagnose, forbedret behandling for alle med en stofskiftesygdom og udbredelse af kendskab til stofskiftesygdom.

I Danmark er mindst 250.000 personer berørt af stofskiftesygdom.

Om dig

• Du kommer med nogle års erfaring fra en forening eller fra tilsvarende kommerciel abonnementsforretning med lignende opgaver og ansvar
  • Du arbejder selvstændigt, er handlekraftig og effektiv
  • Du trives lige godt med at udvikling som med drift
  • Du har gode samarbejdsevner og stor integritet i kommunikationen med medarbejdere, medlemmer, frivillige og eksterne
  • Du er med på lejlighedsvis at deltage i aften- og weekendmøder
  • Du brænder for at gøre en forskel

Om os

• Vi tilbyder en alsidig, meningsfuld og selvstændig stilling – med gode udviklingsmuligheder og mulighed for at få indflydelse på eget job
  • Tonen er uformel, og arbejdsmiljøet fleksibelt med frihed under ansvar
  • Vi har en åben og engageret bestyrelse/ledelse, der arbejder for, at flere kan leve et godt liv med deres stofskiftesygdom
  • Arbejdspladsen ligger i et inspirerende arbejdsfællesskab med hjælpsomme ”kolleger” fra andre patientforeninger

Om ansættelsen

Stillingen er på 30 timer og med forventet ansættelse 1. januar 2023 eller tidligere. Løn og øvrige aftaler fastsætter vi sammen med afsæt i dine kvalifikationer og erfaring.

Er stillingen noget for dig, så send din kortfattede ansøgning med motivation samt målrettet CV via linket nedenfor, senest 31. oktober 2022.

Søg stillingen via Jobindex her

Har du spørgsmål til stillingen er du er velkommen til at kontakte formand Julie Davey Dalgaard Lund på 2670 9644, kasserer Karsten Fris Meng på 2234 6725 eller konsulent Lone Willumsen på 2467 8004.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at ansøge uanset køn, alder, nationalitet eller handicap.

Få flere interessante artikler om livet med en stofskiftesygdom

Vil du blive klogere på stofskiftesygdomme? Så få vores nyhedsbrev om seneste forskning, behandling og patienthistorier.